Leveringsvoorwaarden

De Vijvertuinen van Ada Hofman hanteren de volgende leveringsvoorwaarden:


Overeenkomst: Als er door de koper (hierna te noemen: klant) opdracht gegeven wordt aan de verkoper (hierna te noemen: De Vijvertuinen van Ada Hofman) om één of meerdere artikelen te leveren, dan is er sprake van een overeenkomst die wettelijk bindend is (koop op afstand).


Levering: De Vijvertuinen van Ada Hofman draagt zorg voor een goede levering van de bestelde artikelen. Klant zorgt er voor dat plantmateriaal (in verband met de kwetsbaarheid van het plantmateriaal) direct na aflevering wordt gecontroleerd en in de vijver wordt geplaatst. Mocht de zending incompleet zijn of niet naar de wens van de klant, dan dient de klant De Vijvertuinen van Ada Hofman hiervan binnen 24 uur op de hoogte te stellen. Wij behouden ons het recht voor de koopovereenkomst te ontbinden als de klant zich niet aan deze voorwaarden houdt. De gestelde levertijd van artikelen is een indicatie, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Producten die bij ons niet standaard op voorraad zijn worden na betaling pas door ons besteld en later verstuurd.


Verzending: Artikelen worden verzonden via transporteur of pakketdienst. Elke bestelling, waarvan alle artikelen op voorraad zijn, worden in onderling overleg verzonden. Nieuwe klanten: wij versturen onze artikelen alleen wanneer de betaling, inclusief de verzendkosten, volledig is ontvangen. Overige klanten: in overleg.


Voorraad: Het kan voorkomen dat een artikel niet op voorraad is. Dit is mogelijk in de webwinkel niet te zien. Het verdient aanbeveling na te vragen of een artikel op voorraad is. Graag even van te voren bellen als u uw bestelling wilt komen komen afhalen buiten de vermelde openingstijden. Dit kan het hele jaar door.


Prijzen: Alle prijzen op de site van De Vijvertuinen van Ada Hofman zijn vaste prijzen. Hierover kan niet worden onderhandeld. Alle (handels)prijzen voor gevestigde hoveniers, groenvoorzieners en tuinarchitecten zijn in Euro's, exclusief BTW en verzendkosten. Particuliere consumentenprijzen worden vermeld in Euro’s, zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Verzendkosten worden berekend naar het aantal pakketten.


Betaling: Betaling van het verschuldigde bedrag dient te geschieden per vooruitbetaling binnen 7 werkdagen. Artikelen worden gedurende deze periode voor de klant meestal niet gereserveerd. Als de betaling binnen is wordt in onderling overleg de afleverdatum bepaald. Er wordt hiervan een bevestiging verstuurd per mail. Alle bestellingen worden afgehandeld op volgorde van binnenkomst. Ondanks dat wij de site actueel proberen te houden kan het incidenteel wel eens voorkomen dat een artikel al is gereserveerd of net is (uit)verkocht. Wanneer dit het geval is, sturen wij een berichtje of storten het betreffende bedrag terug. Is de betaling na 7 dagen niet binnen, zal de bestelling worden geannuleerd. De order wordt dan uit ons bestelsysteem verwijderd.


Annuleren van een bestelling: Een bestelling kan binnen 24 uur na bevestiging geannuleerd worden. Hierna is de koop gesloten en wordt de betaling verwacht. Dit om onnodig voorbereidend werk te voorkomen. Bij annulering: s.v.p. direct per e-mail melden. Dat scheelt ons een hoop onnodig werk.


Aflevering Niet Mogelijk: Aflevering gebeurt in onderling overleg en u wordt geacht het pakket volgens afspraak in ontvangst te kunnen nemen; dit i.v.m. de kwetsbaarheid van het levend materiaal. Wanneer de klant tijdens de eerste aflevering niet thuis is, zal er (mogelijk) een bericht worden achtergelaten. Het pakket zal dan in overleg met de klant voor een tweede keer worden aangeboden. De klant kan desgewenst contact opnemen met de verlader om een ander tijdstip af te spreken. Wij kunnen hierop helaas geen invloed uitoefenen. Ook aflevertijden kunnen via ons niet worden aangepast. Na een tweede mislukte poging tot aflevering vervalt de koopovereenkomst, omdat mag worden aangenomen dat het plantmateriaal te lang buiten de vijver is geweest en niet meer te gebruiken. De klant verliest daarmee het recht op terugbetaling van de aanschafwaarde.


Garantie: De Vijvertuinen van Ada Hofman garandeert dat bestelling in goede staat verzonden wordt en dat aan de verzending van de artikelen veel zorg wordt besteed. Mocht het tijdens transport toch fout zijn gegaan, dan dient de klant dit per ommegaande aan De Vijvertuinen van Ada Hofman te melden. De klant wordt verzocht foto's te maken van de zending zoals die is aangekomen en deze naar De Vijvertuinen van Ada Hofman te sturen. Wij zullen er dan alles aan doen om direct een passende oplossing te vinden.


Klachtenafhandeling: De Vijvertuinen van Ada Hofman streeft naar tevreden klanten. Mocht er onverhoopt een klacht zijn dan worden wij daar graag van op de hoogte gebracht. Er zal dan met u naar een oplossing worden gezocht. Klachten dienen bij leveringen per ommegaande gemeld te worden en bij overige klachten binnen 7 werkdagen te worden gemeld.


Retouren: Artikelen kunnen alleen in overleg met ons worden geretourneerd. Er dient altijd een duidelijke omschrijving van de klacht of het probleem te worden toegevoegd. Voor een snelle afhandeling verzoeken wij u ook uw naam, adres en woonplaats te vermelden. U heeft het recht bij koop op afstand – van niet levend materiaal – om artikelen binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Deze artikelen dienen altijd in een ongeopende originele verpakking te worden teruggestuurd. Retourzendingen dienen altijd gefrankeerd te worden verstuurd. Ongefrankeerde zendingen zullen door ons worden geweigerd. Verzendkosten zijn altijd voor rekening van de klant en worden nooit terugbetaald. Ook wanneer een artikel voor reparatie of vervanging in aanmerking komt zijn de verzendkosten voor rekening van de klant.


Prijzen en Informatie: Alle prijzen en informatie op deze site is onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.